понеділок, 16 березня 2020 р.

Завдання для дистанційного навчання з біологія. 11 клас





Завдання для дистанційного вивчення розроблено згідно розкладу уроків та календарно-тематичним плануванням. Рекомендовано результати тестування та письмових робіт для перевірки надсилати у вигляді фотографій, скріншотів, презентацій чи word документів на електронну пошту, Viber  або в Messenger.


Дата проведення та тема уроку
Завдання
Одинадцятий тиждень карантину
Вівторок 26.05.2020р.
Тема: Контрольна робота

ü Виконати тестування (КОНТРОЛЬНА РОБОТА) за поданим посиланням‚ код доступу 348385 (час виконання тестування обмежено ― 40 хв.)

Четвер 28.05.2020р.
Тема: Узагальнення: роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства.




Дата проведення та тема уроку
Завдання
Десятий тиждень карантину
Вівторок 19.05.2020р.
Тема: Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації.

ü Опрацювати матеріал § 62
ü Переглянути відео:
ü Виконати тестування за поданим посиланням‚ код доступу 935207 (час виконання тестування обмежено ―25 хв )

Четвер 21.05.2020р.
Тема: Проект 3 (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо)

ТЕМИ ПРОЕКТІВ:
ü Клонування організмів.
ü Нанотехнології в біології.
ü Трансгенні організми: за і проти.

ПІДГОТУВАТИСЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ


Дата проведення та тема уроку
Завдання
Дев’ятий тиждень карантину
Вівторок 12.05.2020р.
Тема: Сучасна біотехнологія та її основні напрямки.

ü Опрацювати матеріал §58
ü Переглянути відео:

Ø Біотехнологія. Генна та клітинна інженерія: https://www.youtube.com/watch?v=U425MLSyvUI


Четвер 14.05.2020р.
Тема: Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології.
ü Опрацювати матеріал §59
ü Переглянути відео:

Ø Особливості селекції рослин, тварин і мікроорганізмів: https://www.youtube.com/watch?v=VzeMrmMXLQc




Дата проведення та тема уроку
Завдання
Восьмий тиждень карантину
Вівторок 05.05.2020р.
Тема: Генна інженерія людини: досягнення та ризики.

ü Опрацювати матеріал § 60
ü Переглянути відео:
Ø Генна і клітинна інженерія https://www.youtube.com/watch?v=oXuUoUgpTtM
Четвер 07.05.2020р.
Тема: Біоетичні проблеми сучасної медицини.
ü Опрацювати матеріал § 61
ü Переглянути відео:
Ø 11 клас. Біологія. Біоетичні проблеми сучасної медицини. https://www.youtube.com/watch?v=A4t0WrVUnXU

ü Виконати тестування за поданим посиланням‚ код доступу 553154 (час виконання тестування обмежено ― 30 хв)





Дата проведення та тема уроку
Завдання
Сьомий тиждень карантину
Вівторок 28.04.2020р.
Тема: Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів. Явище гетерозису та його генетичні Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості.


ü Опрацювати матеріал §54‚56
  ü Переглянути відео:
Ø Центри походження культурних рослин: https://www.youtube.com/watch?v=1HFfmDkoQrc

Ø Походження культурних рослин. Одомашнення тварин: https://www.youtube.com/watch?v=_UYbqUpzIcA


  ü Виконати тестування за поданим посиланням‚ код доступу 651789 (час виконання тестування обмежено‚ доступ буде заблоковано 10.05.2020 о 11:00)

Четвер 30.04.2020р.
Тема: Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції.
  ü Опрацювати матеріал §57
  ü Переглянути відео:

Ø Селекція, сучасні генетичні й клітинні технології: https://www.youtube.com/watch?v=WZDH3hVnpIw

Ø Методи селекції рослин, тварин, мікроорганізмів: https://www.youtube.com/watch?v=jkBjnINgLvA

 



Дата проведення та тема уроку
Завдання
Шостий тиждень карантину
Вівторок 21.04.2020р.
Тема: Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.
Практична робота 3. Оцінка екологічного стану свого регіону. 
   ü Повторити матеріал § 50
ü У робочому зошиті виконати практичну роботу 3 (підручник с. 171)

Четвер 23.04.2020р.
Тема: Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів.
  ü Опрацювати матеріал § 51-52




Дата проведення та тема уроку
Завдання
П’ятий тиждень карантину
Вівторок 14.04.2020р.
Тема: Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди. Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля. 
    ü Опрацювати матеріал § 48―49
ü У робочому зошиті виконати тести:
Тест № 1
Екологічна політика в Україні

1. Основним документом про охорону природи в Україні є:
      А.    Водний кодекс.
      Б.    Земельний кодекс.
      В.    Лісовий кодекс.
       Г.     4. Закон "Про охорону навколишнього природного середовища".
2. Екологічне законодавство України НЕ включає напрямку:
       А.    Збереження безпечного для людини довкілля.
      Б.    Створення умов для безперешкодного використання природних ресурсів.
      В.    Збереження природи, як єдиного цілого.
       Г.     Регуляція використання природних ресурсів на території держави.
3. Міжнародну Червону книгу та Всесвітню стратегію охорони природи було створено відповідно у ... роках:
       А.    1980 та 1972.
       Б.    1978 та 1988.
       В.    1998 та 1972.
       Г.     1980 та 1966.
4. Яке значення має для науковців Червона книга України:
       А.    Вона містить списки рідкісних та зникаючих видів.
       Б.    Вона містить заборонні акти, якими обмежується використання певних видів організмів.
       В.    Вона є ресурсом, на основі якого вчені розробляють заходи із охорони та збереження рідкісних видів.
       Г.     Вона ілюстрована і можна чітко уявляти собі, який вид організмів як виглядає.
5. Рідкісні і типові для даної місцевості рослинні угруповання заносять до:
      А.    Зеленої книги.
      Б.    Червоної книги.
      В.    Чорних списків.
      Г.     Білої книги.
6. Біосферним заповідником, який розташований найближче до місця нашого проживання є:
       А.    Дунайський.
       Б.    Чорноморський.
       В.    Чорнобильський.
       Г.     Карпатський.
7. Природні заповідники створюють з метою збереження унікальних природних комплексів. Які комплекси охороняють на території заповідника Горгани:
       А.    Болотні угіддя.
       Б.    Букові ліси.
       В.    Березові гаї.
       Г.     Хвойні праліси із сосною кедровою європейською.
8. Одним із найближчих до нас є ботанічний сад Чернівецького державного університету. В ньому є велика колекція магнолій. Ці рослини є:
       А.    Корінними жителями цієї території, які зникають і тому потребують охорони.
       Б.    Рослинами, які тут акліматизовані і вчені проводять із ними наукові дослідження.
       В.    Рослинами, які є декоративними і їх тут використовують як окрасу парку.
       Г.     Рослинами, які тут використовуються як ранньовесняні медоноси.
9. Чим відрізняються між собою Зелена та Червона книга:
       А.    Зелена книга містить тільки списки рослин.
       Б.    У Червоній книзі занесені тільки види тварин та грибів.
       В.    У Зелену книгу заносять природні угруповання, а в Червону окремі види.
       Г.     У Червоній книзі поміщають відомості тільки про ті види, які зникли після 1600 року.
10. Установити відповідність:

1. Екологічна свідомість
2. Збалансоване використання природних ресурсів
3. Зниження екологічних ризиків

А.Зменшення використання пестицидів
Б. Формування екологічної компетентності
В. Збільшення використання невичерпних ресурсів


       А.    1Б 2А 3В
       Б.    1А 2Б 3В
       В.    1Б 2В 3А

11. Установити відповідність: Ієрархія екополітики

1. Міжнародно-глобальна
2. Регіональна
3. Локальна
А. Співпраця країн за контролем забруднення
Б. Економічна політика міста
В. Встановлення економічних зон у Світовому океані

       А.    1В 2А 3Б
       Б.    1В 2Б 3А
       В.    1Б 2А 3В

12. Установити відповідність різноманіття:

1. Генетичне
2. Видове
3. Екосистемне
А. Різноманітність видів в середині екосистеми
Б. Різноманітність генів
В. Різноманітність видів в середині одного регіону

      А.    1А 2В 3Б
      Б.    1Б 2А 3В
      В.    1Б 2В 3А

Четвер 16.04.2020р.
Тема: Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку.
    ü Опрацювати матеріал § 50
ü У робочому зошиті виконати тести:

Тест № 1
Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку.

 1. Критерієм використання природних ресурсів у науці слугує
      А.    економічна оцінка
      Б.    вартість ресурсів
      В.    економічна оцінка, тобто вартість ресурсів
      Г.     загальна оцінка
2. В Україні створені такі державні кадастри:
     А.    родовищ і проявів корисних копалин;
     Б.    родовищ і проявів корисних копалин, водний, земельний, лісовий, рослинного світу, тваринного світу;
     В.    родовищ і проявів корисних копалин, водний, земельний, лісовий, рослинного світу, тваринного світу, територій та об’єктів природно-заповідного фонду;
      Г.     об’єктів природно-заповідного фонду.
3. Концепцію сталого розвитку було розроблено
     А.    на початку 90-х років ХХ ст.
     Б.    у зв’язку з наростанням глобальної кризи у сфері природокористування,
     В.    на початку 90-х років ХХ ст. у зв’язку з наростанням глобальної кризи у сфері природокористування, що становить загрозу для існування прийдешніх поколінь
     Г.     на початку 90-х років ХХІ ст. у зв’язку з наростанням глобальної кризи у сфері природокористування, що становить загрозу для існування прийдешніх поколінь
4. Сталий розвиток -
     А.    загальна концепція
     Б.    загальна концепція щодо необхідності встановлення балансу між задоволенням сучасних потреб людства та захистом інтересів майбутніх поколінь з урахуванням їхньої потреби в безпечному і здоровому довкіллі.
      В.    концепція щодо необхідності встановлення балансу між задоволенням сучасних потреб людства та захистом інтересів майбутніх поколінь з урахуванням їхньої потреби в безпечному і здоровому довкіллі.
     Г.     загальна концепція щодо необхідності встановлення балансу між задоволенням сучасних потреб людства та захистом інтересів майбутніх поколінь
5. Концепція зародилася у
     А.    80-х роках ХХІ ст.
     Б.    90-х роках ХХ ст.
     В.    80-х роках ХІХ ст.
     Г.     80-х роках ХХ ст.
6. Автором економічної теорії сталого розвитку є:
     А.    Вернадський;
     Б.    Ламарк;
     В.    Ґерман Дейлі;
     Г.     Е. Леруа.
7. «Всесвітню стратегію охорони природи» було прийнято
      А.    у 1980 р.;
      Б.    у 1990 р.;
      В.    у 2000 р.;
      Г.     у 2015 р.
8. У 1987 р. в доповіді «Наше спільне майбутнє» Міжнародна комісія з навколишнього середовища і розвитку
      А.    приділила основну увагу необхідності сталого розвитку, який забезпечує потреби нинішнього покоління;
      Б.    приділила основну увагу необхідності сталого розвитку, який не перешкоджає майбутньому поколінню задовольняти свої потреби.;
       В.    приділила основну увагу необхідності сталого розвитку, який забезпечує потреби нинішнього покоління і не перешкоджає майбутньому поколінню задовольняти свої потреби;.
      Г.     не приділила уваги необхідності сталого розвитку.
9. Важливим етапом втілення ідей сталого розвитку на міждержавному рівні було проведення
      А.    Світового саміту зі сталого розвитку (Саміт Землі - 2002) на рівні керівників країн та урядів світу в Йоганнесбурзі (Південна Африка) у 2002 р.;
       Б.    Світового саміту зі сталого розвитку (Саміт Землі - 2004) на рівні керівників країн та урядів світу в Йоганнесбурзі;
       В.    саміту зі сталого розвитку;
       Г.     Саміт Землі - 2002р.
10. Провідна ідея сталого розвитку полягає в тому, щоб
      А.    людство зберегло довкілля;
      Б.    людство позбулося дискримінації людей за етнічними, расовими ознаками.
      В.    людство, не знижуючи темпів економічного зростання, зберегло довкілля, позбулося бідності, дискримінації людей за етнічними, расовими чи статевими ознаками.
       Г.     людство позбулося бідності, дискримінації людей за статевими ознаками.
11. Основними цілями сталого розвитку є
      А.    економічне зростання;
      Б.    захист довкілля;
      В.    соціальна справедливість; 
       Г.     економічне зростання, захист довкілля і соціальна справедливість 
12. В Україні сталий розвиток розуміють як
      А.    неухильне зростання економічних показників країни;
      Б.    поліпшення санітарних умов проживання і праці людей;.
       В.    здійснення безсистемних заходів щодо збереження довкілля ;
      Г.     неухильне зростання економічних показників країни. Інколи до цього додають здійснення безсистемних заходів щодо збереження довкілля та поліпшення санітарних умов проживання і праці людей.


Дата проведення та тема уроку
Завдання
Четвертий тиждень карантину
Вівторок 06.04.2020р.
Тема: Антропічний вплив на гідросферу. Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних ресурсів, принципи оцінки екологічного стану водойм. Охорона водойм. Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів.
ü Опрацювати матеріал § 44―45

ü У робочому зошиті виконати нижче поданні завдання:


Четвер 09.04.2020р.

Тема: Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери.
ü  Опрацювати матеріал § 46
ü У робочому зошиті виконати нижче поданні завдання:


Самостійна робота з таблицею. Причини деградації біорізноманіття





Третій тиждень карантину
Вівторок 31.03.2020р.
Тема: Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля.
Ø Опрацювати матеріал § 42
ü У робочому зошиті дати відповідь на питання:
Ø Яке значення для екологічного прогнозування має математичне моделювання? Наведіть приклади.
Четвер 02.04.2020р.
Тема: Антропічний вплив на атмосферу. Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона.
ü Опрацювати матеріал § 43
ü У робочому зошиті виконати нижче поданні завдання:
1. Самостійна робота з таблицею.
Заповніть таблицю та визначте екологічне значення змінних складників частин повітря в умовах забруднення атмосфери. Сформулюйте висновок про наслідки змін хімічного складу повітря.
Назва
Джерело
Екологічне значення
Вуглекислий газ


Вуглеводні


Сульфур (IV) оксид


Нітроген (IV) оксид


Тропосферний озон


Метан


2. Біологія + Поезія. Смог
У Ліни Костенко є рядки:
В Лос-Анжелесі пальми синтетичні уже вростають коренем в асфальт.
Там смог навис, і сонце тяжко гріє, потік машин тісніший череди...
У науці виокремлюють три види смогу: крижаний (аляскового типу), вологий (лондонського типу) та сухий, або фотохімічний (лос-анджелеського типу). Ви­значте причини та наслідки смогу, від якого потерпають великі міста усього світу.
Другий тиждень карантину
Завдань на другий тиждень карантину немає, тому що це період весняних канікул!
Перший тиждень карантину
Вівторок 17.03.2020р.
Тема: Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні.

ü Опрацювати матеріал § 39
ü У робочому зошиті дати відповідь на питання:
Ø Чим пояснюються зміни у природі протягом останнього століття?
Назовіть основні напрями діяльності людини, спрямованої на збереження природи у навколишньому середовищі.
Четвер 19.03.2020р.
Тема: Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини.
ü Опрацювати матеріал § 40-41
ü У робочому зошиті виконайте нижче поданої завдання.
1.     Самостійна робота. Види забруднювачів
Визначте належність наведених забруднювачів: 1) ВІЛ; 2) чадний газ від неповного згоряння; 3) електромагнітні поля високовольтних ліній; 4) штучні ізотопи Цезію, Стронцію; 5) теплі води електростанцій; 6) шум транспорту; 7) оксиди Нітрогену металургійних заводів; 8) Кадмій у золі під час спалювання сміття на звалищах; 9) пестициди; 10) поліетиленові пакети, пластмасові пляшки; 11) стічні води цукрового заводу, м'ясокомбінату; 12) сполуки Хлору з цементного заводу. Обґрунтуйте твердження про комплексний вплив та взаємодію основних видів забруднювачів.
Хімічні
Біологічні
Фізичні
Механічні
 
 
 
 
2.     Біологія + Географія. Кракатау й природне забруднення довкілля
Діючий вулкан Кракатау відомий потужним виверженням, що спричинило катастрофічні наслідки в 1883 р. Попіл цього виверження (а це близько 50 млрд тонн) розповсюдився на значну частину поверхні Землі й спричинив зменшення притоку сонячної енергії до поверхні Землі на 10-20 %. У Північній півкулі температура повітря знизилася на 0,5 °С. Якими були екологічні наслідки цього природного забруднення для екосистем? А де розташований вулкан Кракатау на фізичній карті світу?




Немає коментарів:

Дописати коментар