понеділок, 16 березня 2020 р.

Завдання для дистанційного навчання з біологія. 10 клас



Завдання для дистанційного вивчення розроблено згідно розкладу уроків та календарно-тематичним плануванням. Рекомендовано результати тестування та письмових робіт для перевірки надсилати у вигляді фотографій, скріншотів, презентацій чи word документів на електронну пошту, Viber  або в Messenger.



Дата проведення та тема уроку
Завдання
Одинадцятий тиждень карантину
Понеділок 25.05.2020р.
Тема: Контрольна робота

ü  Виконати тестування за поданим посиланням‚ код доступу 193416 (час обмежено ― 45 хв) https://naurok.com.ua/test/join
Четвер 28.05.2020р.
Тема: Підведення підсумків.




Дата проведення та тема уроку
Завдання
Десятий тиждень карантину
Понеділок 18.05.2020р.
Тема: Проект: створення буклету, постеру,  презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо
(один на вибір)

ü Виконати проект на одну із  тем:
Ø Генетичний моніторинг в людських спільнотах.
Ø Скринінг-програми для новонародже-них.
Ø Генотерапія та її перспективи.

Четвер 21.05.2020р.
Тема: Узагальнення та систематизація.
ü Повторити матеріал § 42-52
ü Підготуватися до контрольної роботи


Дата проведення та тема уроку
Завдання
Дев’ятий тиждень карантину
Четвер 14.05.2020р.
Тема: Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини.
Опрацювати матеріал § 52 п.1



Дата проведення та тема уроку
Завдання
Восьмий тиждень карантину
Понеділок 04.05.2020р.
Тема: Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини.

ü Опрацювати матеріал § 51п. 2-4
ü Виконати тестування за поданим посиланням‚ код доступу 756478 (час обмежено ― 20 хв) https://naurok.com.ua/test/join

Четвер 07.05.2020р.
Тема: Лабораторна робота 4. Вивчення етапів ембріогенезу.
ü Опрацювати матеріал підручника Соболь В. І.
Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. ст. 262-263.
Лабораторна робота 4.

ü  





Дата проведення та тема уроку
Завдання
Сьомий тиждень карантину
Понеділок 27.04.2020р.
Тема: Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини.

ü Опрацювати матеріал підручника Соболь В. І. Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. § 61


ü Виконати тестування за поданим посиланням‚ код доступу  435499 (час виконання тестування обмежено‚ доступ буде заблоковано 7.05.2020 о 22:00)

Четвер 30.04.2020р.
Тема: Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. Репродуктивне здоров’я.
ü Опрацювати матеріал Соболь В. І.
Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. § 62


ü Виконати тестування за поданим посиланням‚ код доступу  142514 (час виконання тестування обмежено‚ доступ буде заблоковано 7.05.2020 о 22:00)



Дата проведення та тема уроку
Завдання
Шостий тиждень карантину
Четвер 23.04.2020р.
Тема: Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції). 
ü Опрацювати матеріал § 51
ü У робочому зошиті виконати тести:

Взаємодія частин зародка, що розвивається

1. Ембріональний розвиток триває
     А.    від дозрівання яйцеклітини до народження
     Б.    від запліднення яйцеклітини до народження
     В.    від зародку до плодового періоду
2. Правильна послідовність подій ембріогенезу людини
     А.    зародковий період → початковий період → плодовий період
     Б.    початковий період → зародковий період → плодовий період
     В.    плодовий період → початковий період → зародковий період
     Г.     зародковий період → плодовий період → початковий період
3. Протягом початкового періоду ембріогенезу відбуваються наступні події:
     А.    зародок на цій стадії називають плодом, який посиленно росте й живиться за допомогою плаценти
     Б.    розпочинається гаструляція та розвиваються хорда, нервова трубка , серце та мозок
     В.    відбувається формування бластомерів, морули, бластули та гаструли
4. Протягом плідного періоду ембріогенезу відбуваються
     А.    гістогенез та органогенез, відбуваються фази нейруляції (утворення нервової трубки, травної трубки) та формування інших органів
     Б.    процеси морфогенезу органів (удосконалення форми, прийняття нового вигляду завдяки процесам ембріональної індукції, апоптозу, росту тощо)
     В.    сукупність мітотичних поділів зиготи, що завершується утворенням бластоцисти та її імплантацією
5. Явище взаємодії між частинами зародка, завдяки чому одна із них визначає напрям розвитку сусідньої та сприяє збільшенню різноманітності клітин, має назву
     А.    гістогенезу, органогенезу, ситемогенезу
     Б.    морфогенезу
     В.    ембріональної індукції
6. Зародковий період ембріогенезу людини триває
     А.    перший тиждень ембріонального розвитку
     Б.    від дев'ятого тижня вагітності і завершується народженням
     В.    від початку другого і до закінчення восьмого тижня вагітності
7. Обери декілька відповідей. Критичними періодами ембріонального розвитку людини, коли виникає небезпека передчасного переривання вагітності, вважають
     А.    3 -10-й тижні зародкового періоду, коли формуються зачатки органів
     Б.    поділ зиготи, який закінчується приблизно через 30 годин після запліднення
     В.    останні два місяці вагітності, коли зростає ризик передчасних пологів
     Г.     на п'ятому місяці вагітності, коли плід починає рухатись
     Д.    на 7-8-мі днях ембріогенезу, коли зародок занурюється в слизову стінку матки
8. Явище взаємодії між частинами зародка відкрив
     А.    Ґодфрі Гарольд Гарді
     Б.    Ханс Шпеман
     В.    Вільгельм Вайнберг
9. Репродуктивна медицина – це
  А.    галузь медицини, яка опікується вивченням причин безпліддя
  Б.    галузь медицини, яка опікується проблемами діагностики та лікування безпліддя, штучного запліднення
 В. галузь медицини, яка здійснює дослідження  штучного запліднення.


Дата проведення та тема уроку
Завдання
П’ятий тиждень карантину
Понеділок 13.04.2020р.
Тема: Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини. Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини.
     
  ü Опрацювати матеріал § 49
  ü Переглянути відео:

Ø Будова статевих клітин. Гаметогенез, або передзародковий розвиток: https://www.youtube.com/watch?v=-i2NJAbhW3E

ü У робочому зошиті виконати тести:
Тест №1
Статеві клітини й запліднення
1. Найпоширенішим способом розмноження є:
       А.    нестатеве
      Б.    вегетативне
      В.    статеве
2. Процес утворення статевих клітин називають
      А.    овогенезом
      Б.    сперматогенезом
      В.    гаметогенезом
3. Невеликі чоловічі статеві рухливі клітини мають назву
      А.    спермії
      Б.    сперматозоїди
      В.    яйцеклітини
4. Правильна послідовність стадій гаметогенезу така:
      А.    росту, дозрівання, розмноження, формування
       Б.    формування, дозрівання, розмноження, росту
      В.    розмноження, росту, дозрівання, формування
5. Акросома сперматозоїда виконує функцію
       А.    містить енергію, потрібну для руху джгутика
       Б.    за допомогою фермента розчиняє оболонку сперматозоїда
        В.    містить спадкову інформацію
6. Овогенез відбувається у
      А.    фолікулах яєчників
      Б.    маткових трубах
      В.    сім'яних канальцях сім'янників
7. Сперматогенез та овогенез контролюються статевими гормонами:
      А.    андрогенами (тестостероном) та естрагенами (естрарадіол) й пргетероном
      Б.    стероїдними гормонами та гонадотропіном
      В.    альдостеролом і кортизолом
8. Овуляція, це процес
      А.    виходу зрілої яйцеклітини з фолікула до маткових труб
      Б.    злиття ядер яцеклітини та сперматозоїду
      В.    мейотичний поділ овоцитів
9. Запліднена яйцеклітина (зигота) має набір хромосом
       А.    гаплоїдний
       Б.    диплоїдний
       В.    триплоїдний
10. Обери декілька відповідей. Біологічне значення запліднення
      А.    підтримання сталості хромосомного набору певного виду
       Б.    відновлення диплоїдного набору хромосом
      В.    механізм формування комбінативної мінливості
11. Організми, які можуть продукувати як жіночі, так і чоловічі статеві клітини називають
      А.    дводомними
       Б.    однодомними
       В.    гермафродитами

Четвер 16.04.2020р.
Тема: Ембріогенез людини.
ü Опрацювати матеріал § 50
ü У робочому зошиті виконати тести:

Ембріональний розвиток
1. Бластомери утворюються:
а) при заплідненні;
б) в процесі гаструляції;
в) в період дроблення;
г) в процесі органогенезу.
2. Галоїдною називають клітину, у якій виявлено:
а) одинарний набір хромосом;
б) подвійний набір хромосом.
3. З ектодерми розвиваються:
а) епітелій шкіри і нервова система;
б) нервова система і легені;
в) легені і м’язи;
г) м’язи і епітелій шкіри;
д) травний канал, печінка, підшлункова;
е) кістки, хрящі, м’язи;
ж) кров, кровоносні судини;
з) травний канал, статеві залози.
4. З ентодерми розвиваються:
а) епітелій шкіри і нервова система;
б) нервова система і легені;
в) легені і м’язи;
г) м’язи і епітелій шкіри;
д) травний канал, печінка, підшлункова;
е) кістки, хрящі, м’язи;
ж) кров, кровоносні судини;
з) травний канал, статеві залози.
5. З мезодерми розвиваються:
а) епітелій шкіри і нервова система;
б) нервова система і легені;
в) легені і м’язи;
г) м’язи і епітелій шкіри;
д) травний канал, печінка, підшлункова;
е) кістки, хрящі, м’язи;
ж) кров, кровоносні судини;
з) травний канал, статеві залози.
6. Стадія зародка, коли він складається з одного шару клітин:
а) бластула;
б) гаструла;
в) дробіння.
7. Індивідуальний розвиток називають:
а) гаметогенез;
б) овогенез;
в) онтогенез;
г) сперматогенез;
д) філогенез.
8. Як називається спосіб розмноження при якому новий організм розвивається з групи клітин материнського організму:
а) нестатеве;
б) статеве;
в) вегетативне.
9. Послідовність стадій ембріогенезу хордових:
а) гаструла, бластула, нейрула, органогенез;
б) нейрула, гаструла, бластула, органогенез;
в) бластула, гаструла, нейрула, органогенез.
10. Хорда має походження:
а) ектодермальне;
б) ентодермальне;
в) мезодермальне.
11. На малюнку зображений такий тип утворення гаструли:



а) інвагінація;
б) імміграція;
в) деламінація.
12.  Морула – це:
а) проміжна стадія між зиготою та бластоцистою деяких тварин;
б) вид гаструли;
в) поняття, що не відноситься до ембріонального розвитку;
г) зародковий листок.


Дата проведення та тема уроку
Завдання
Четвертий тиждень карантину
Понеділок 30.03.2020р.
Тема: Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки.
ü Опрацювати матеріал § 52 п. 2
ü У робочому зошиті виконати нижче подане завдання:
Самостійна робота з ілюстрацією
Геронтологія - наука, що вивчає процес старіння організму людини. В сучас­ній геронтології швидко розвивається новий напрям досліджень, пов'язаний з описом епігенетичних механізмів вікових змін. Розгляньте схему, яка ілюструє епігенетичні чинники, що впливають на процес старіння людини, перекладіть й назвіть їх. Сформулюйте власні судження про вплив способу життя на процес старіння людини.

Четвер 02.04.2020р.
Тема: Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань.
ü Опрацювати матеріал § 48
ü У робочому зошиті виконати нижче поданні завдання:
Самостійна робота на зіставлення Міжнародний класифікатор хвороб є загальноприйнятою класифікацією для кодування медичних захворювань.
Класифікатор складається з 21 розділу, кожен з яких містить підрозділи з кодами хвороб і станів. Зіставте назви запропонованих захворювань із розділами міжнародного класифікатора хвороб. За умо­ви правильних відповідей отримаєте ім'я лікаря, який уперше назвав злоякісну пухлину карциномою (від грец. карцинос - краб). Доведіть зв'язок новоутворень з іншими захворюваннями людини.

1 Новоутворення
А Гастрит, панкреатит
2 Паразитарні захворювання
Г Меланома, лейкоз
3 Хвороби крові
І Ентеробіоз, опісторхоз
4 Хвороби ендокринної системи
К Катаракта, глаукома
5 Хвороби нервової системи
О Менінгіт, енцефаліт
6 Хвороби ока
П Анемія, метгемоглобінемія
7 Хвороби органів дихання
П2 Цукровий діабет, гіпертиреоз
8 Хвороби органів травлення
Р Фарингіт, пневмонія
9 Хвороби шкіри
Т Вітиліго, дерматити
Третій тиждень карантину
Понеділок 30.03.2020р.
Тема: Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи.  Правила біологічної етики.
ü Опрацювати матеріал § 45
ü У робочому зошиті виконати нижче поданні завдання:
1. Розв'язування кросворда
Сучасний стрімкий розвиток біології сприяв появі принципово нових ме­тодів регенерації й трансплантації, що є однією з причин розвитку науки про моральність поведінки людини у біологічно-медичній галузі й в сфері охорони
здоров'я. Розв'язавши кросворд, ви отримаєте у ви­ділених клітинках назву цієї науки. Підготуйте про неї коротке повідомлення.

1.     Вид ТоіуросіаЬіит іпїїаїит, з продуктів життєді­яльності якого добувають природний циклоспо­рин - це паразитичний...
2.     Більмо - це помутніння...
3.     Організм, від якого отримують органи чи тканини.
4.     Науковець, який започаткував у трансплантоло­гії метод судинних швів.
5.     Речовини, що спричиняють відторгнення.
6.     Український лікар, який здійснив першу у світі трансплантацію нирки.
7.     Орган, що його найчастіше трансплантують у сучасній практичній медицині
8.     Науковець, один із авторів відкриття імунологічної толерантності.
2. Біологія + Наукова фантастика. Перспективи трансплантології
Фантастика - жанр художньої літератури, в якому за допомогою додавання вигаданих, уявних елементів створюється світ, відмінний від сьогоденного, реально­го. Тему трансплантації органів розглядали у своїх фан­тастичних творах О. Беляєв («Голова професора Доуеля»,
«Людина-амфібія»),  М. Булгаков («Собаче серце»), М. Ре- нар («Доктор Лерн»), К. Грунерт («Голова містера Стейла»).
Що ж такого неможливого є в сучасній трансплантології?
Оцініть найближчі перспективи цього розділу.

Четвер 02.04.2020р.
Тема: Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають.
ü Опрацювати матеріал § 46-47
ü У робочому зошиті дай відповідь на питання:
Ø Які є механізми регуляції поділу, росту, розвитку та диференціації  клітин?
Другий тиждень карантину
Завдань на другий тиждень карантину немає, тому що це період весняних канікул!
Перший тиждень карантину
Понеділок 16.03.2020р.
Тема: Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів.
ü Опрацювати матеріал § 42
ü Переглянути відеоролики:
Ø Нестатеве розмноження організмів. Регенерація — https://www.youtube.com/watch?v=_sYxy5QM-ec
Ø Нестатеве розмноження – Підготовка до ЗНО – Біологія —https://www.youtube.com/watch?v=mPQLLf6f3BQ&t=6s
ü Виконати інтерактивну вправу за наступним посиланням:

Ø Статеве чи нестатеве? — https ://learningapps.org/4482503


Четвер 19.03.2020р.
Тема: Особливості процесів регенерації організму людини.

ü Опрацювати матеріал § 43-44
ü У робочому зошиті виконайте нижче поданої завдання.
1. Самостійна робота з таблицею
Порівняйте види регенерації і сформулюйте висновок про загальні й відмінні особливості.
Таблиця. ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ВИДІВ РЕГЕНЕРАЦІЇ
Ознака
Фізіологічна регенерація
Репаративна регенерація
Визначення


Значення


Інтенсивність


Приклади



2. Біологія + Медицина. Регенерація кісткової тканини

Пошкоджена кісткова тканина може зазнати низки стадій репаративного процесу й відновити свої анатомічну форму, структуру і функціональну при­датність. У процесі відновлення кісткової тканини відбуваються складні зміни, що залежать від кровопостачання кістки, віку людини, загального стану орга­нізму. Назвіть основні стадії і поясніть, як відбувається зрощення кісток після перелому.


Немає коментарів:

Дописати коментар